Szkolny Konkurs Promujący Czytelnictwo |
|
 Wyniki przeróżnych badań pokazują, że Polacy bardzo mało czytają. To, że czytanie uczy myślenia, pobudza wyobraźnię, wyrabia umiejętność poprawnego wypowiadania się jest niepodważalne. Uważam, że rolą wszystkich dorosłych jest zaszczepienie u dzieci i młodzieży miłości do książek. Mając na uwadze jak najlepszy rozwój podopiecznych podjęłam się działań promujących czytelnictwo wśród swoich uczniów. Na początku roku szkolnego zachęciłam dzieci do czytania książek lub artykułów o tematyce zgodnej z ich zainteresowaniami. Każde piętnaście minut poświęcone na czytanie nagradzam cegiełką, z których budują piramidę.
Żeby zbudować całą piramidę trzeba zdobyć 55 takich cegiełek, czyli poświęcić na czytanie ponad 13 godzin. Pod koniec grudnia w klasie większość uczniów miało już po jednej piramidzie a niektórzy nawet po kilka. Dodatkowo wszyscy uczniowie prowadzą zeszyty czytelnicze, w których wpisują streszczenie przeczytanych treści i wykonują do nich rysunek. W przyszłości zamierzam zorganizować konkurs na najładniejszy zeszyt czytelniczy. W listopadzie bieżącego roku szkolnego zorganizowałam szkolny konkurs plastyczny, który polegał na wykonaniu plakatu promującego czytelnictwo. W konkursie wzięło udział 30 uczniów. Powstały ciekawe prace i hasła. Wszystkie plakaty były wyeksponowane na dolnym korytarzu szkolnym. Najciekawsze prace zostały nagrodzone. Wręczenie nagród i dyplomów odbyło się podczas świątecznego apelu. Wyróżnienia z klasy „0” otrzymali: Blanka Patrzyk, Amelia Leja i Mateusz Maćkowicz. W kategorii klas 1-3 pierwsze miejsce zajęła Maja Szpala (kl. 3b), drugie miejsce Amelia Kowaliło (kl. 1) i Anna Bator (kl.3b), trzecie miejsce Karolina Pluta (kl.3b) i Tymoteusz Gałek (kl. 1) oraz wyróżnienie Laura Jarosz (kl. 3a). W kategorii klas 4-7 równorzędne nagrody otrzymali: Maja Chruszcz (kl. 5), Julita Drabicka (kl. 6), Karolina Szura (kl. 5), Emilia Pisz (kl. 4), Jakub Rycko (kl. 5).
Magdalena Kawa-Szpala
|
|
|
|
|
|
| |
|
Wynik głosowania: 0 Głosów: 0
|
|
|
|
|
|
|