Szkola Podstawowa w Borku Starym
::  Strona główna  ::  Dokumenty szkoły  ::  Nauczyciele  ::  Kontakt  ::
Menu
Strona główna
Uczniowie
Nauczyciele
Dokumenty Szkoły
Rada Rodziców
Podział godzin
Kółka zainteresowań
Zajęcia dodatkowe
SKS
Kalendarz roku szkolnego 2020/2021
TERMINY WYWIADÓWEK
STOŁÓWKA
Czas trwania lekcji
 
REKRUTACJA DO ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH I KLASY I
 
Intertele
Intertele
 
Zdalne nauczanie
Intertele
 
Procedury
 
REKRUTACJA
 
KOMUNIKATY PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NR 1
 
NASZA SZKOŁA REALIZUJE PROGRAMY - PROJEKTY:
Intertele


 Intertele


 Intertele


 Intertele


 Intertele


 Intertele


 Intertele


 Intertele


 Intertele


 Intertele


 Intertele


 Intertele


 Intertele


 
Tabliczka mnożenia
 
Popraw swoją ortografię i nie tylko
Intertele
 
KĄCIK MŁODEGO GRAFIKA
Prace naszych uczniów w konkursie "Polskie bajanie"
Prace laureatów międzynarodowego konkursu "Taką Cię kocham, moja Polsko"
Prace konkursowe "Jan Paweł II - w sercu i pamięci"
Prace konkursowe "Siecio-Żelki"
Prace konkursowe DBI
Komputerowe kartki świąteczne
 
Wyjeżdżasz za granicę?

Przeczytaj!
 
WIADOMOŚCI
Wejdź na stronę
Wejdź na stronę 
Wejdź na stronę
 
Galerie
Wzorowi w roku szkolnym 2019/2020
Wzorowi w I półroczu 2019/2020
Wzorowi w roku szkolnym 2018/2019
Wzorowi w I półroczu 2018/2019
Wzorowi w roku szkolnym 2017/2018
Wzorowi w I półroczu 2017/2018
Wzorowi w roku szkolnym 2016/2017
Wzorowi w I półroczu 2016/2017
Wzorowi w roku szkolnym 2015/2016
Prace naszych uczniów w konkursie "Polskie bajanie"
Wzorowi w I półroczu 2015/2016
Prace laureatów międzynarodowego konkursu "Taką Cię kocham, moja Polsko"
Wzorowi w roku szkolnym 2014/2015
Wzorowi w I półroczu 2014/2015
Wzorowi w roku szkolnym 2013/2014
Wzorowi w I półroczu 2013/2014
Wzorowi w roku szkolnym 2012/2013
Wzorowi w I półroczu 2012/2013
Wzorowi w roku szkolnym 2011/2012
Komputerowe kartki wielkanocne 2012
Wzorowi w I półroczu 2011/2012
Wzorowi w roku szkolnym 2010/2011
Wzorowi w I półroczu 2010/2011
Wzorowi w roku szkolnym 2009/2010
Wzorowi w I półroczu 2009/2010
Wzorowi w roku szkolnym 2008/09
Wzorowi w I półroczu 2008/09
Wzorowi w roku szk. 2007/08
XXIV Rajd Pieszy
Wzorowi w I półroczu 2007/08
Dzień Matki 2005
Rajd Hermanowa 2005
Zakończenie roku 2005
Jasełka 2005
Dzień Babci i Dziadka 2006
Święto Wiosny 2006
Rajd Budziwój 2006
Najlepsi w roku szk. 2005/06
XXII Rajd Kielnarowa 2006
Jasełka 2006
Wzorowi w roku szk. 2006/07
 
O Borku Starym
Historia
Walory krajobrazu
Walory szaty roślinnej
Świat zwierzęcy
Wody podziemne, gleby, kopaliny
Drogi
Walory architektury wiejskiej
Miejsca, osoby i przedmioty kultu
Gwara w Borku Starym
Autorytety
 
Izba Pamiątek Przeszłości
Ocalić od zapomnienia
Napisali o Izbie
Zobacz
 
Humor

Humor szkolny
Humor zeszytów
 
Dziecko w sieci
Dziecko w sieci - wejdź na stronę www.Dzieckowsieci.pl
 
E-mail
 
Informacja PZU SA

Informacja dla rodziców
 
Przyjaciele Szkoły
Podziękowania dla ...
 
WYKAZ PODRĘCZNIKÓW I PROGRAMÓW NA ROK SZKOLNY 2016/2017
 
Program Ślady Przeszłości

 Nasz udział 2006/07
 Prezentacja w stolicy 2007
 Nasz udział 2007/08
przeczytaj artykuł na stronie Podkarpackiego Kuratora oświaty

 Nasz udział 2008/09
 Nasz udział 2009/10
 
Centrum Edukacji Obywatelskiej
Wejdź na stronę www.ceo.org.pl
 
Międzynarodowy projekt ''Magiczna moc bajek''
PHP-NukeW roku szkolnym 2020/2021 dzieci z zerówki i przedszkola przystąpiły do II edycji Międzynarodowego Projektu Czytelniczego pt. „Magiczna moc bajek”.
Projekt jest odpowiedzią na realizację podstawowych kierunków polityki oświatowej Ministerstwa Edukacji Narodowej w bieżącym roku szkolnym oraz założeń podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Jego organizatorem jest Bajkowe Prywatne Przedszkole w Jaśle, zainspirowane kampanią „Cała Polska czyta dzieciom” oraz książką Ireny Koźmińskiej i Elżbiety Olszewskiej „Wychowanie przez czytanie”.
Autorkami projektu są Anna Zielińska i Ludmiła Fabiszewska.
Głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.

Projekt w całości jest realizowany i koordynowany za pomocą mediów społecznościowych.
Na Facebooku utworzona została grupa „Magiczna moc bajek” – Międzynarodowy Projekt Czytelniczy” (link do grupy: https://www.facebook.com/groups/488002891977381/)
Na początku wykonaliśmy 4 zadania obowiązkowe wprowadzające do realizacji projektu.
Pierwsze z nich pt. „Bajkowy Przyjaciel” polegało na wspólnym wykonaniu maskotki, która będzie towarzyszyła dzieciom podczas magicznej podróży do świata wartości oraz nadanie jej imienia.
Po tym zadaniu przyszedł czas na kolejne – zaaranżowanie „Kącika projektowego”. Taki kącik został stworzony przez dzieci w naszej sali. Znalazły się w nim plakaty projektu, maskotka, wykonany przez dzieci Kodeks Dobrego Zachowania oraz ciekawa literatura.
Trzecim zadaniem jakie zrealizowałyśmy była nauka projektowej piosenki pt. „Magiczna moc bajek” (sł. Anna Bomba, muz. Ludmiła Fabiszewska).
Ostatnim obowiązkowym zadaniem wprowadzającym było włączenie rodziców do aktywnej i systematycznej współpracy w realizację projektu. Polegało to na zachęceniu wszystkich opiekunów do: głośnego czytania na dobranoc.
Następnie realizowaliśmy kolejne zadania określone w poszczególnych modułach.
W I semestrze nasze działania  dotyczyły realizacji następujących modułów:
- „Szanuję drugiego człowieka”,
- „Kto to jest Przyjaciel?”,
- „Czy inny znaczy gorszy”
- „Jesteśmy Razem, pomagamy sobie Wzajemnie” – Różne rodzaje niepełnosprawności.


W II semestrze zrealizowaliśmy zadania z kolejnych modułów:
- „Czy warto kłamać?”
- „Strach ma wielkie oczy”
-  „Chciwość nie popłaca”
- „Odpowiedzialność i mądrość”.
Na realizację projektu przeznaczałam po 3,4 zajęcia w miesiącu.
Podczas tych zajęć czytaliśmy i analizowaliśmy bajki, baśnie oraz bajki terapeutyczne, a wśród nich bajki psychoedukacyjne oraz relaksacyjne. Bajki te  pomagały dzieciom nazwać lęki, w sposób wyobrażeniowy przedstawić trudne sytuacje.
Poprzez te działania zerówczaki zaczęły rozumieć swoje i innych zachowania.
Reasumując: „Czym chleb dla ciała tym, baśń dla duszy”, - tymi słowami można podsumować rolę baśni i bajek w wychowaniu dziecka. Dzięki czytaniu odpowiedniej literatury dziecko staje się lepsze, bogatsze wewnętrznie, pragnie, aby zawsze tryumfowało dobro i sprawiedliwość.
Czytając bajki i baśnie dziecko zaspokaja swoje potrzeby psychiczne – ma poczucie, że jest kochane, akceptowane i bezpieczne. Bajki i baśnie dają mu wsparcie, poczucie siły i nadzieję.

                                                                                                                                Elżbieta Koniewicz


 
Pokrewne linki
· Więcej o PHP-Nuke
· Napisane przez lucbor52


Najczęściej czytany artykuł o PHP-Nuke:
Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu

 
Oceny artykułu
Wynik głosowania: 0
Głosów: 0

Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły

 
Opcje

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /www/virtual/s/spborek/htdocs/modules/News/comments.php on line 296